Türkiye’de son dönemde otomobil pazarı büyük bir deÄŸiÅŸim sürecinden geçiyor. Elektrikli otomobillere olan talep artarken, özellikle Çin baÅŸta olmak üzere pek çok farklı ülkeden otomobil üreticileri de bu pazarda kendilerine yer bulmaya çalışıyor.
Japon Toyota, Lexus ve Çinli BYD’nin Türkiye distribütörlüğünü yapan ALJ Türkiye’nin Yönetim Kurulu BaÅŸkanı ve CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Çinli firmalar ile ilgili dikkat çeken açıklamalar yaptı.Â
Bozkurt: “Çinli markaların %80’i 10 yıl içinde yok olur”
Bozkurt, yaptığı açıklamalarda Türkiye’ye yeni giren ya da 2024 yılında girecek olan Çinli üreticilere deÄŸinerek, bu markaların pazardaki mevcut firmalardan müşteri çalmaya çalışacağını belirtti. Kendi beklentilerini de paylaÅŸan Bozkurt, “Benim beklentim 5-10 yıl içinde ÅŸu anki Çinli markaların yüzde 80’i yok olup gidecek. Kalan yüzde 20’nin 15’i lokal pazarda yer alırken, 5’i ancak dünyaya açılacak. Bunların da 5-6 tanesi Avrupa’ya gelir. Bu sayıyı çok geçmez.” ifadesini kullandı.Â
Aslında bu durum Çinli üreticilerin tamamen piyasadan kaybolacağı anlamına gelmeyebilir. Otomobiller ilk üretilmeye baÅŸlandığında kendi otomobilini yapmaya çalışan iÅŸletmelerin sayısı oldukça fazlaydı. Zaman içerisinde rekabet bu firmaların büyük kısmını ortadan kaldırmıştı. Bozkurt’un açıklamaları da benzer bir sürece iÅŸaret ediyor olabilir. Ayrıca firmalar, yok olmak yerine birleÅŸmeyi de tercih edebilir.